Spoštovana predsednica, spoštovane poslanke, spoštovani poslanci! Lep pozdrav tudi ostalim prisotnim.
Dovolite čisto za uvod, ker danes bomo skupaj pri petih točkah, ena informacija. Danes so pred vami štirje zakoni, trije zakoni, ki so prvi, drugi in tretji, so zakoni, ki jih mi na ministrstvu razumemo kot tako imenovane tehnične zakone, to so zakoni, ki so namenjeni poglabljanju notranjega trga. Namreč, v ozadju na ravni Evropske unije se direktive zamenjujejo z uredbami. Zakaj? Zato ker je bilo ugotovljeno, da direktive, kjer lahko države tudi nekoliko po svoje prenašamo povzročajo še vedno različne pravne rede znotraj posameznih področij, ki direktive urejajo in zato se nadomeščajo z uredbami, ki se uporabljajo neposredno. Vendar ker je pa tudi pri uredbah, ki se uporabljajo neposredno, pa je potrebno odgovoriti, določiti pristojne organe pa nekatere postopke in nekatere kazenske sankcije, ki so v ozadju še vedno. Zakona o izvajanju uredb. Upamo pa na ministrstvu, da bomo nekoč prišli do tega, da se bodo lahko pristojni organi določili samo še z uredbo. Torej, da ne bo potrebno za vsako uredbo, ki se neposredno uporablja na ravni Evropske unije pri nas simetrični zakon sprejeti. Četrti zakon pa je plod resnega dela slovenske administracije, ki je potekalo od leta 1997 naprej, ampak ga prestavim na koncu. Zanima me, gospa predsednica, če mi dovolite, da prvi in drugi zakon, ki sta dvojčka, če lahko govorim istočasno o obeh? Najlepša hvala. Torej, pred vami sta Zakon o spremembi Zakona o industrijski lastnini in potem Zakon o izvajanju Uredbe o zaščiti geografskih označb obrtnih in industrijskih izdelkov. Zdaj geografskih označb pri industrijskih in obrtnih izdelkih v Sloveniji ni dosti. V resnici sta samo dve. To je idrijska čipka in suha roba, ki jo imamo. Torej imamo v tem trenutku samo dve. Vendar zakaj moramo spreminjati dva zakona? Je dosti pomemben razlog. S tem, ko umikamo to področje Zakona o industrijski lastnini in ga prenašamo na izvajanje uredbe, torej uredba na ravni Evropske unije pa že velja pa le moramo pravno varstvo urediti za obstoječi dve zaščiti. In pravno varstvo za obstoječi dve zaščiti pomeni pa tole, da za njih ne veljajo postopki po novi uredbi, ampak velja enostaven način registracije na evropski ravni. To v praksi pomeni, da dokler registracija na evropski ravni ni končana, še vedno velja registraciji Slovenije za oba proizvoda. Pa še ena druga posebnost je. Tukaj pri teh dveh izdelkih pa vsaj podobno velja tudi za druge tovrstne izdelke drugod po Evropi ne bo ene faze in to je pravica govora na evropski ravni. Če nekoliko poenostavim. Pridemo do tega, da se oba izdelka pristojni urad, naredi primerno dokumentacijo na podlagi nove uredbe in urad komunicira z evropsko pristojno institucijo. Ni potem tiste faze, ko se da vsem možnim stranem možnost ugovora in potem se postopek preneha, ko je registracija izdana in takrat tudi preneha domača, ker je vseevropska registracija. Za to je potrebno poseči tudi neposredno v Zakon o industrijski lastnini. Pri Zakonu o izvajanju uredbe pa določamo pristojni organ za izvajanje registracije, organ za nadzor, en del postopka in potem tudi tako imenovane prekrškovne sankcije. S strani Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora smo prejeli in zato se tudi zahvaljujem, usmeritve, priporočila, pripombe. In mene so moji sodelavci informirali, da smo na vse odgovorili, bodisi z amandmaji bodisi s pojasnili, in da imamo visoko stopnjo usklajenosti. Hvala.