Govor

Simon Maljevac

Najlepša hvala za vprašanje.

E-oskrba je ena od javnih storitev v sistemu dolgotrajne oskrbe. Tudi vi ste omenili, gre za elektronsko zapestnico ali ogrlico, ki je povezana s klicnim centrom, ki potem tudi javlja, če je karkoli narobe, če človek pade, se onesvesti, poškoduje, če se njegovo zdravstveno stanje hitro spremeni. E-oskrba uporabnikom omogoča samostojno in bolj neodvisno bivanje na svojem domu, njegovim svojcem pa stalen stik z uporabnikom in pa tudi seveda občutek varnosti, saj vedo, da je strokovna podpora usposobljenega osebja v asistenčnem centru na voljo 24 ur, sedem dni v tednu, 365 dni na leto. Tudi sam prepoznavam to storitev kot izjemno uporabno. izjemno uporabo tehnologije tudi za dobro starejših, njihovih družin in pa tudi kot eno storitev, ki jih dajemo in smo jo vključili tudi v sistem dolgotrajne oskrbe. Kot ste tudi sami izpostavili, osebe, ki so bile vključene v pilotni projekt, so vključene še naprej v e-oskrbo. Tako bo tudi v prihodnje. Dodatno je, kot veste, e-oskrba pravica, ki je v okviru dolgotrajne oskrbe prišla s 1. 7. Kar nekaj odločb za novo, nove uporabnike je bilo izdano, so se pa priključili v ta sistem s tem datumom tudi oskrbovalci družinskega člana, torej tisti, ki so že prej imeli status, so dodatno lahko prejeli to storitev.

Še nekaj številk. Vse skupaj je bilo v zadnjih letih, in tu imam od začetka pilotnega projekta do zdaj, ker se mi zdi, da je relevantno, preko 33 tisoč intervencij, 334 intervencij s pomočjo nujne medicinske pomoči, čez 2 tisoč intervencij s pomočjo svojcev in 420 intervencij pomoči, potrebnih zaradi padca in čez 350 intervencij zaradi poslabšanja zdravstvenega stanja. Mislim, da tudi te številke povedo, da je storitev nujna in da je dobra, da je vključena tudi v sistem dolgotrajne oskrbe.