Najlepša hvala.
Spoštovani predsednik, spoštovane kolegice in kolegi, spoštovana državna sekretarja in spoštovana slovenska javnost, državljani in državljanke
Ta Državni zbor je 9. marca 2022, v času, ko je Vlado vodil še gospod Janez Janša, sprejel deklaracijo o trenutnih razmerah v Ukrajini, s katero se je takrat pridružil odločnemu odzivu mednarodne skupnosti, torej podprl suverenost, neodvisnost, ozemeljsko celovitost, nedotakljivost mednarodno priznanih meja Ukrajine ter seveda izrazil solidarnost z ukrajinskim narodom, ki ima edini pravicoj, da izbere svoj ustavni, družbeni in politični okvir ter svojo zunanjepolitično usmeritev in odločitve tudi glede članstva v mednarodnih organizacijah.
V omenjeni deklaraciji je Državni zbor pozdravil in podprl takojšnji začetek preiskave situacije v Ukrajini s strani tožilstva, Mednarodnega kazenskega sodišča na podlagi naznanitve 39 držav pogodbenic. Obenem je tudi pozval takratno Vlado Republike Slovenije, da nadaljuje z aktivnostmi za nudenje humanitarne pomoči, to je v Ukrajini, in seveda tudi usmerjena vzpostavitev pogovorov med ukrajinsko in rusko stranjo. Temu je sledila v evropskem prostoru poleg vseh resolucij, ki so se že sprejemale, je potem Evropski parlament 23. novembra 2022, sprejel resolucijo z veliko večino, s katero je to Rusko federacijo uvrstil med države, ki podpirajo terorizem. Mesec dni pred tem je parlamentarna skupščina Evrope v resoluciji številka 2463 z dne 13. oktobra 2022, torej resoluciji, ki govori na naslovu nadaljnjem stopnjevanju agresije Ruske federacije proti Ukrajini, sedanji ruski režim označuje torej za terorističnega. V času med obema resolucijama sem sam kot predsednik Odbora za zadeve Evropske unije sodeloval skupaj s predstavnikom Državnega sveta v 68. plenarnem zasedanju konference odborov in parlamenta za zadeve Unije, torej tako imenovanega COSAC-a v Pragi 13. in 15. novembra 2022. V sklepih, ki smo jih sprejeli torej ob končanju predsedovanja Svetu Evropske unije s strani Češke, smo v tretjem odstavku zapisali: COSAC je zgrožen nad ruskimi napadi z izstrelki in droni kamikazi na Ukrajino, ki so usmerjeni v civilno in energetsko infrastrukturo, predvsem v izobraževalne ustanove, ki uničujejo domove in ubijajo civiliste, ter to ostro obsoja. Prav tako smo navedli, da so ta dejanja zločin proti človeštvu in zato smo tudi pozvali nacionalne parlamente, naj sedanji ruski režim razglasijo za terorističnega. Torej, to je bila, tretji odstavek, dokument je na spletni strani, torej v Uradnem listu Evropske unije pod številko C475. Dokument je bil sprejet z veliko večino. kasneje v nadaljevanju lahko povem, kakšna so bila tudi takrat morda s strani nekaterih strank, ki delujejo v evropskem prostoru, tudi nekaj je bilo seveda negativnih odzivov, ampak zelo malo. Kasneje lahko seveda ob nadaljevanju te seje obrazložim tudi potek, torej na skupščini, torej COSAC, sedaj pa bom vsaj na začetku predstavil še nekaj argumentov, ki so nas peljali ali pa so evropske poslance in tudi predstavnika parlamentarne skupščine Sveta Evrope, delno tudi Organizacije združenih narodov v naslednje resolucije, torej o uvrstitvi Ruske federacije med države, ki podpirajo terorizem, zakaj in zakaj je nujno potrebno v bistvu to sprejeti, zakaj se kot resolucija, kot dokument moramo nekako tudi v slovenskem parlamentu poenotiti po nekaterih dejanjih. Zato mi vsaj na začetku dovolite, da še predstavim torej nekatere faze sprejemanja in pa seveda dejanja, ki so pripeljala do teh resolucij.
Zdaj v Evropskem parlamentu so bila predstavljena predvsem dejanja, torej Ruske federacije, ki so bila vezana in ki so ugotavljala, da je leta 2014, torej po zasedbi Krima, še posebej pa od 24. februarja 2022, ko je Rusija ponovno začela nezakonito, neizzvano in nepravično vojno agresijo proti Ukrajini, torej njene sile izvajajo neselektivne napade na stanovanjska območja in civilno infrastrukturo, da so ubile več tisoč ukrajinskih civilistov, torej govorimo o lanskem letu še, ko je bila ta resolucija v Evropskem parlamentu sprejeta, in da po vsej državi izvajajo teroristična dejanja, katerih tarča so različni elementi civilne infrastrukture kot so stanovanjska območja, šole, bolnišnice, železniške postaje, postaje, gledališče, vodovodna ali električna omrežja, in ker so to okrutna in nečloveška dejanja povzročila umiranje, trpljenje, uničenje, razseljevanje in tako naprej. Prav tako so ugotavljali, da so ruske oborožene sile, njihove nadomestne sile, umorile več tisoč civilistov, med katerimi je bilo več sto otrok, številne druge pa so mučili, ustrahovali, spolno nadlegovali, ugrabljali ter prisilno razseljevali in preganjali. Ker so skupine za človekove pravice in mednarodne opazovalne misije temeljito dokumentirale številna grozodejstva, ki so jih nad ukrajinskimi civilisti zgrešile ruske oborožene sile, predvsem, kar je pomembno, in njihove nadomestne sile, kot so usmrtitve po hitrem postopku, mučenja, posilstva, množična pridržanja v tako imenovanih ločevalnih taboriščih ter prisilne posvojitve ukrajinskih otrok in prisilne deportacije, kar je bilo v Ukrajini dokumentiranih torej že do konca lanskega leta več kot 40 tisoč vojnih hudodelstev, število pa se je seveda do tega trenutka še kako povečevalo, kar bo dokumentirana vojna hudodelstva v nedavnosti ob enih delih predvsem hersonske pokrajine, kjer je Ruska federacija po podatkih, ki jih je s spremljanjem zbral torej ukrajinski inštitut za množično obveščanje, torej je v Ukrajini od začetka vojne agresije zagrešila vsaj 475 kaznivih dejanj zoper, poudarjam, novinarje in medije, ruski okupatorji pa so z začetka vojne sile ubili več kot 40 ukrajinskih in predvsem tujih novinarjev. Predvsem je pomembno, da Ruska federacija in njene nadomestne sile enake metode uporabljajo že od leta 2014 na zasedenih ozemljih. Najbolj znan primer tega pa je zoper, torej v Donecku situacija, torej govorimo sedaj v tej fazi o ubitih novinarjih, predvsem tujih novinarjih na področju Ukrajine. Se pa ta operacija, kasneje bom to tudi predstavil, uporablja vse od Putinovega režima, od Putinovega vstopa na oblast. Tukaj bom predstavil po vsej verjetnosti najbolj zbran širni seznam vseh ubitih novinarjev od leta 2000 do današnjega dneva, skupaj s civilisti, skupaj z nevladnimi organizacijami, torej predvsem zločini proti ruskemu narodu, poudarjam proti ruskemu narodu. In posledica je tudi to, kar se danes dogaja, torej na področju Ukrajine, kjer torej tako zvani blitzkrieg, Putinov blitzkrieg v prvi fazi ni uspel in v drugi fazi je začel to, kar Putin najboljše zna, ne - čisti terorizem, ki se ga je začel v KGB-ju in kasneje torej v ruski obveščevalni službi in ki ga je dodobra, lahko bi rekel brez kaznovanja, peljal v zadnjih 20 let na področju ozemlja ruske republike, kasneje pa so v ozemljih sosednjih držav in sedaj tudi v tej tako zvani, kot pravi, vojni operaciji, mi pravimo vojni z vsemi značilnostmi vojne, torej v Ukrajini. Naj še povem na začetku, da je Rusija, torej kot naslednji argument, podpira in financira teroristične režime, organizacije, predvsem zlasti Asadov režim v Siriji, ki mu je Rusija dobavljala orožje, pri njegovi obrambi pa je izvajala namerne napade na sirsko civilno prebivalstvo, mesta in civilno infrastrukturo. Rusija je izvedla napade tudi v drugih suverenih državah in na svojem ozemlju, vključno z umori ali poskusi umora številnih nasprotnikov Putinove diktature, novinarjev, politikov, aktivistov, tujih voditeljev. To bom predstavil nekoliko kasneje. Nadaljeval bom, kar se tiče terorističnih dejanj. Spomnil vas bom na nizozemsko sodišče, ki je 15. novembra 2022 dva Rusa in proruskega ukrajinskega separatista v nenavzočnosti obsodilo umora 298 oseb zaradi se sestrelitve letala, torej družbe Malasia Airlines, torej znameniti let 17, kjer je ruska država, to je seveda zanikala to odgovornost in tako naprej. Naj povem, da še Ruska federacija vse do danes zavrača vrnitev razbitin in črnih skrinjic poljskega vladnega letala TU-154, ki je aprila 2010 strmoglavilo torej blizu Smolenska v Ruski federaciji. To nesrečo, po vsej verjetnosti je zelo znana in jo tudi poznate, torej vse do danes Poljska ne more in torej ne želi torej oddati črne skrinjice njihovega vladnega aviona. Potem lahko ugotavljajo tako kolegi v Evropskem parlamentu kot kolegi na Parlamentarni skupščini Evrope. Torej, ker Rusija vodi tudi aktivno informacijsko vojno, širi neresnične informacije o Ukrajini, Evropi in vrednotah liberalne demokracije, izvaja posebne operacije, da bi destabilizirala ukrajinsko družbo, predvsem pa destabilizirala tudi evropsko družbo.
Zdaj naj povem, da naj navedem še ob koncu te osnovne predstavitve torej naše resolucije torej, da je sam predsednik Evropskega sveta Charles Michel v svojem govoru na izredni razpravi parlamenta 1. marca 2022 o ruski agresiji proti Ukrajini izjavil, da je ruska agresija preprosto in jasno geopolitični terorizem, kar je predsednik Michel 23. septembra 2022 v svojem govoru, torej na 77. zasedanju tudi generalne skupščine Organizacije združenih narodov o Ruski federaciji izjavil, da bi morali iz varnostnega sveta samodejno izključiti stalno članico, torej Rusko federacijo. Naj povem, da se je temu pridružil tudi predsedujoči Organizaciji za varnost in sodelovanje v Evropi / nerazumljivo/, ki je v svoji izjavi 14. marca 2022 napade vlade Ruske federacije zoper nedolžne civiliste in civilno infrastrukturo v Ukrajini označil torej za državni terorizem. Torej tudi predsedujoči za Organizacije za varnost in sodelovanje v Evropi je tudi to prepoznal.
Zdaj lahko bi nadaljeval še s številnimi argumenti. Jaz upam, da se bo v tekom razprave se bom večkrat oglasil. Torej v Slovenski demokratski stranki glede na poziv tudi Evropskega parlamenta, da lahko, bi rekel, nacionalni parlamenti predstavijo podobne dokumente, v tem primeru resolucije, da, da je to nujno potrebno. Jaz upam, da bo prepoznana. Bistvo resolucije je, da prepoznamo, vsaj v prvi fazi, v tisti preambuli da prepoznamo to grožnjo ne samo podpore terorizmu, ampak predvsem delovanje v smeri državnega terorizma, ki ga izvaja Putinov režim. Namerno govorim o Putinovem režimu, besedno zvezo, ki jo govorijo kolegi in kolegice v Evropskem parlamentu, v Svetu Evrope, v Organizaciji združenih narodov, velika večina držav, ki je podprla številna resolucije, razen redkih režimov, ki podpirajo Putinov režim in ki so tudi ali so se vzdržali ali pa celo glasovali torej na parlamentarni skupščini proti. Zato, spoštovane kolegice in kolegi, v imenu Slovenske demokratske stranke vas prosim, da to resolucijo sprejmemo. S tem bi podprli ukrajinski narod, ki kaže neverjeten pogum, ki brani svojo domovino in se obenem predvsem bori za univerzalne vrednote kot je svoboda, kot je demokracija. In s tem, da ti, ki danes počnejo vse to, kar sem naštel v tem uvodnem delu, da pridejo pred roko pravice, roko pravice. Pa bomo, jaz upam, da je tudi ta dokument eden izmed gradnikov novega mednarodnega kazenskega sodišča, ki bo torej sankcioniral tiste, ki so, ki počnejo v tem primeru, ki kršijo vse te sankcije in ki počnejo vse proti vojaškemu, predvsem pa humanitarnemu pravu in pa proti tisti univerzitelni, lahko bi rekel, tudi samim resolucijam in pa predvsem proti človekovim pravicam. Torej govorimo o človečnosti, seja bi morala teči, kako prepoznavamo človečnost, kako se braniti pred barbarizmom.
Najlepša hvala.