Hvala za besedo, predsedujoči.
Spoštovane kolegice, kolegi, spoštovani gostje!
Vsi smo si v tej sobi enotni, da je okolje nepredvidljivo, da živimo že v svetovnem okolju, tako covid kot tudi ukrajinska kriza. Pa tudi mešanje kart v svetovni politiki je tako, da našim podjetjem to povzroča zagotovo negotovo okolje. Zato si v Novi Sloveniji želimo stabilnost in zanesljivost in ne eksperimenta.
Gospod Kračun, predsednik Fiskalnega sveta, je prav tako, če sem pravilno razumel, rekel, da želi več konkretnosti in predvidljivosti, tudi v luči tega, da imajo naši podjetniki jasno sliko, kaj jih čaka v prihodnjem obdobju.
Če grem na to oceno koalicijske pogodbe s strani Fiskalnega sveta, nekaj stvari zagotovo zbode v oči. Drži, da je tudi koalicijska pogodba iz leta 2020 bila splošna in ocenjena kot taka, je pa dejstvo, da rezultati govorijo, da se je predhodna Vlada tega zelo zavedala, saj lahko rečem, da so bili dosežki, vrhunsko nizka brezposelnost, visoka gospodarska rast, odlično ocenjeno soočanje s covid krizo in še nekatere druge zadeve so kazale, da je zagotovo ta ocena o premalo konkretnosti koalicijske pogodbe iz leta 2020 bila upoštevano. Zdaj si pa seveda želimo vsi tukaj, zagotovo, da bi Sloveniji šlo dobro, ker bo šlo dobro vsem. In me nekoliko skrbi, kar je tudi ugotovil Fiskalni svet, da so ukrepi pretežno usmerjeni v povečanje izdatkov. Če tu gledam, koalicijska pogodba že v letu 2020, že v letošnjem letu predvideva večanje vloge države, kar pomeni avtomatično tudi povečanje davčnih obremenitev. Tveganje pa predstavlja po oceni Fiskalnega sveta predvsem iz podatkovne strani in sicer šestkrat večje je število ukrepov na strani izdatkov kot na strani prihodkov se pravi tukaj je razmerje 6 proti 1 pri več kot štiri petini izdatkov bi te večali. Pri prihodkih je samo polovica tistih, kjer bi se prihodki povečali. Tukaj imamo različne izzive. Inflacija tudi / nerazumljivo/ tako, da tukaj bo potrebno biti zelo previden.
Sedaj, če grem še na bolj splošno recimo odnos do dela in ustvarjalnosti. Žal je to komuniciranje Vlade, če tudi je to prvih tri tedne recimo je nekonsistentno. Koalicijska pogodba govori nekaj, kandidat za ministra sedaj minister govori drugo, drugi minister spet tretje. Tukaj bi jaz svetoval, da se dejansko govori manj in tisto se govori tako, da bodo ljudje vedeli kaj lahko pričakujejo. Tukaj je to zelo pomembno.
Tudi prioritete, ki so v koalicijski pogodbi recimo govorijo o več enakosti reševanje enakost dejansko ni problem v Sloveniji. Smo ena med državami, ki je najbolj enaka tudi reševanje revščine ni pravi izziv. Verjetno je pravi izziv prav višanje plač in tukaj bi pritisk na javne finance zelo velik tako, da jaz podpiram absolutno sklepe, ki so bili predloženi v bistvu, da Vlada konkretizira zaveze iz koalicijske pogodbe in da poroča odboru za to kaj konkretno bodo posledice ukrepov, ki jih bo Vlada sprejemala letos in v prihodnjih štirih letih. Manj me zanima kaj bo v osmih letih, ker dejansko Vlada ima mandat za štiri leta, potem pa bomo videli.
Hvala lepa.